twilightandhg

Senaste inläggen

Av Ida - 3 juni 2012 10:30

 

Som ni vet har både The Hunger Games och The Twilight Saga blivit nominerade i olkia kategorier på MTV Movie Awards.

För att rösta måste ni antingen ha en användare på MTV eller använda MTV:s app på Facebook. Här är de olika kategorierna:


Årets Film

Nominerade: "Bridesmaids", "Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 2", "The Help", "The Hunger Games", "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1"

The Hunger Games: En pojke och tjej från varje distrikt måste kämpa tills döden i en TV show i detta framtids drama.

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1: Bröllops klockorna ringer för Bella och Edward, men efter ett het smekmånad händer det något med en bunt av glädje som det lyckliga paret inte har förväntat sig och som inte riktigt är likt den världen de lever i. 


Bästa Kvinnliga Skådespelerska

Nominerade: Emma Stone - "Crazy, Stupid, Love", Emma Watson - "Harry Potter and The Deathly Hallows: Part 2", Jennifer Lawrence - "The Hunger Games", Kristen Wiig - "Bridesmaids", Rooney Mara - "The Girl with the Dragon Tattoo"

Jennifer Lawrence: Med en stark vilja och en snabb båge, förverkligar Jennifer Lawrence Distrikt 12s modiga deltagare Katniss Everdeen.



Bästa Komiker

Nominerade: Jonah Hill - "21 Jump Street", Kristen Wiig - "Bridesmaids", Melissa McCarthy - "Bridesmaids", Oliver Cooper, "Project X", Zach Galifianakis - "The Hangover Part II"



Bästa Bio Omvandling

Nominerade: Collin Farrell - "Horrible Bosses", Elizabeth Banks - "The Hunger Games", Johnny Deep - "21 Jump Street", Michelle Williams - "My Week with Marilyn", Rooney Mara - "The Girl with the Dragon Tatto"

Elizabeth Banks: Elizabeth Banks omvandlas till en högt uppsatt, med rosa peruk gör henne till en nästan oigenkännlig person som erkoterar de spolerade deltagarna till deras död.



Bästa Fighten

Nominerade: Channing Tatum och Jonah Hill VS. Kid Gang - "21 Jump Street", Daniel Radcliffe VS. Ralph Fiennes - "Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2", Jennifer Lawrence och Josh Hutcherson VS. Alexander Ludwig - "The Hunger Games", Tom Cruise VS. Michael Nyqvist - "Mission: Imbossible - Ghost Protocol", Tom Hardy VS. Joel Edgerton - "Warrior"

Jennifer Lawrence och Josh Hutcherson VS. Alexander Ludwig: Odsen står inte på Ludwigs sida under ett brutalt blodbad mot Lawrence och Hutcherson uppe på ymninghornet.



Bästa Bio Dirtybag

Nominerade: Bryce Dallas Howard - "The Help", Collin Farrell - "Horrible Bosses", Jennifer Aniston - "Horrible Bosses", Jonn Hamm - "Bridesmaids", Oliver Coops - "Project X"



Genombrotts Skådespelare/Skådespelerskor

Denna kategori går inte att rösta på men MTV vill ändå hylla dem.

Nominerade: Elle Fanning - "Super 8", Liam Hemsworth - "The Hunger Games", Melissa McCarthy - "Bridesmaids", Rooney Mara - "The Girl with the Dragon Tatto", Shaliene Woodley - "The Descendants"

Liam Hemsworth: Liam Hemsworth överaskar på vita duken i sin första storsäjare med sitt porträtt av Gale , Katniss viljestarka vänn.



Bästa kyssen

Nominerade: Emma Stone och Ryan Gossling - "Crazy, Stupid, Love", Emma Watson och Rupert Grint - "Harry Potter and the Dethly Hallows", Jennifer Lawrence och Josh Hutcherson - "The Hunger Games", Kristen Stewart och Robert Pattinson - "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1", Rachel McAdams och Channing Tatum - "The Vow"

Jennifer Lawrence och Josh Hutcherson: Ovavsett om det är en fallskärm med medicin eller sann kärlek, är bio kemin mellan Jennifer Lawrence och Josh Hutcherson omöjlig att ignorera i denna ågande grottan.

Kristen Stewart och Robert Pattinson: KStew och RPatz efterlängtade kyss på bröllopsdagen blir till ett fullfjädrat hångel inför familj och vänner.




Bästa Hjälte

Denna kotegori är lite speciel. Klicka här för att veta mer.

Nominerade: Captain America - "Captain America: The First Avenger", Harry Potter - "Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2", Jenko - "21 Jump Street", Katniss Everdeen - "The Hunger Games", Thor - "Thor"

Katniss Everdeen: I spåren av hennes syster val i den värsta sortens lotteri, gör Katniss det mest osjälviska offret på vita duken, vilket bevisar att kapabel att ta hand om sig själv med bara sin pil och båge i släptåg.


Detta är bara några kategorier men nu såg jag att det tyvär bara går att rösta på Bästa Kyssen och Årets Film nu så rösta på, på dem!

Av Ida - 1 juni 2012 15:41

 

Bara så att ni vet har jag lånat översättningen från Todotwilightsaga som är spansk och har översatt därifrån direkt på Google översätt så det kanske är lite konstigt.

Intressant, det finns ett sätt på vilket Charlize Theron har mindre erfarenhet än Kristen Stewart. Med den erfarenhet bakom henne Twilight-Twilight (2008), New Moon (2009), Eclipse (2010), Breaking Dawn-del 1 (2011), och i år Breaking Dawn-Del 2-Stewart 22 år har varit ögat av de största film-fenomenet mer gånger än Theron. För det mesta Theron, 36, är nöjd med sig själv med uppgift att projekt som ställer frågor om hur kvinnor definieras, och det sätt på vilket de ständigt kämpar med orpresion i dessa roller. Dessa partier har förändrats sedan hans senaste roll i Jason Reitman film Young Adult till en flod av frågor inklusive återställande dynamiskt riskerade sin karriär i Patty Jenkins filmen Monster (2003), vilket gav henne en Oscar för bästa skådespelerska, och Niki Caro film North Country (2005), vilket ger honom en nominering såväl som dess roll som Britt Ekland i HBO: s 2004 filmen Livet och döden av Peter Sellers, som hon var nomineras till Emmy för bästa kvinnliga biroll. Även titelrollen i Theron i Karyn Kusama film Aeon Flux 2005 inkluderar att spela en karaktär som finns samtidigt som ett tecken, samt en kommentar om kvinnor i genre filmer.

Stewart intresse av att agera har gett allvarlig sak gemensamt med-och Theron så Theron, mycket mer provocerande arbete har varit genom att arbeta med kvinnor. För Theron var Monster, av manusförfattaren och regissören Jenkins. Men Stewart historia av samarbete sträcker sig till kvinnor under hela sin karriär, inklusive hans prestation vid 10 års ålder i sin första film, Rose Troche film om säkerheten för Objects (2001), så kom också är co-star Jodie Foster (som är helt klart en modell för att seguirl) i David Fincher film Panic Room (2002), efter att ha valts i den första filmen regisserad av Catherine Hardwicke Twilight, och extraordionario tur som rocker Joan Jett i pionjär independentfilm episka girl-Floria Sigismondi för The Runaways (2010). Stewart och Jett lärde känna varandra under inspelningen av Tittarnivån Runaways, och som Foster inflytande är påtaglig i Stewart Jett. (Stewart blev förvånad när jag berättade historien om 1987 Paul Schrader filmen dagens ljus i kalken Jett motspelerska Michael J. Fox, var filmens ursprungliga titel Born in the USA, som han tycker Bruce Springsteen både frågade honom om han kunde använda Schrader och regissör gör en låt i gengäld.

Den förväntade Snövit och Huntsman, en återberättelse av den klassiska i silver rustning sagan starring Rupert Sanders (för första gången som en funktion av regissör), förändra karaktär och blomman äpple i Snow White i något av en ny Robert E. Howard, representerar och en avgång för både Theron och Stewart. Theron säger att hon fascinerades av de psykologiska krav som ingår i den komplicerade drottningen Ravenna, och Stewart Starring som Snövit, den skönaste av dem alla, i sin första handling hjältinnan roll bokstavligen hålls i ständig rörelse. Men båda kvinnor älskar att vara testade, över arbetet och diskussioner. Jag är glad att säga att belöningen-Prata med dem båda separat, i person med Stewart, och på telefon med Theron, är att de är snabba att skratta åt vad prata med dem mer behaglig.


ELVIS MITCHELL: Visa de filmer som du arbetat, är något som fångar min uppmärksamhet som du har arbetat med många kvinnor, och många regissörer också.

Kristen Stewart: Om något, om, vilket är sällsynt. Det är svårt att generalisera om det här problemet att kvinnor jag har arbetat med har varit mycket annorlunda. Men om det finns någon enhetlighet, kan det vara du har att hantera dig själv dig annorlunda i en uppsättning. Kvinnor kan vara mer känslosam, åtminstone ibland visa fler.

Mitchell: På vilket sätt?

Stewart: Du vet, med lag från filmbranschen finns det en märklig blandning mellan en mycket teknisk syn på arbete och en mycket artistístico, och ibland som en kvinna måste vara lite mer försiktiga om de saker som går genom denna människor verkligen inte vill höra om i en viss känslomässig ton eller mycket stark.
MITCHELL: Om det är för känslosam direkt?

Stewart: Ja, om detta leder till en direkt känsla. Jag menar, detta är konstigt att jag alltid känner att jag måste utvärdera mig själv som "inte särskilt stark vegas varför du inte kommer ut med det." Det är som man måste vara mycket taktfull i hur du gör saker. Men mer än något i gruppdiskussionerna att inget av det uppstår. I personliga samtal mellan regissör och skådespelare, manliga chefer jag har arbetat med är väldigt känslosam. Kanske är det därför jag var tvungen att börja ha konversationer väldigt intima med vuxna män på en mycket ung ålder för att få jobbet, men jag är väldigt bekväm med grabbarna (direktörer). Jag menar, vi tänja på gränserna i denna noegocio i termer av att träffa folk. Det finns saker som chefer vet om mig att folk inte borde veta. Men alla är mycket olika. Jag har arbetat med kvinnor jag har aldrig velat något Aceca berätta för mig, och jag har jobbat med killar som är väldigt sentimental. Så emotionella tillgänglighet är inte en könsspecifik sak.

Mitchell: När var första gången du kommer ihåg att ha arbetat med en kvinna med vem och du ansluten direkt?

Stewart: Tja, Jodie [Foster, med vilken Stewart deDavid arbetet med filmen Panic Room Fincher, 2002]. Men i själva verket den första personen att ingå avtal om en film var en kvinna, Rose Troche, som regisserade säkerheten för objekt [2001].

Mitchell: Du var ett barn när du gjorde den filmen

Stewart: Ja, jag var 10. Det var första roll som jag var nästan färdig tuve.Yo stopp auditions. Jag var inte att få något, och jag tänkte att det bara inte var värt det. Men det var första gången jag hade en audition där jag plötsligt kände något. Jag minns att jag tittade upp, och det fanns en kamera som filmas, och titta på Rose, och jag visste direkt att han hade fått en del utan henne att säga något.

Mitchell: Hur blev du tittar på?

Stewart: Ja, helt och hållet. Och sedan satt vi och pratade om den roll, och är en sällsynt roll för en ung person kommer att tolka det, att misstas för en pojke ser Tim Olyphant karaktär något i min karaktär som påminner henne om hennes bror som dog. Men Rose var mycket känsligt om det och jag var som "Nej, det är bra. Jag helt ser mig själv som ett barn! Fungerar helt för mig!" Hon var som, "Perfect. Jag inte vara känsligt med det." Det är intressant nu när jag har jobbat med barn också. Med barn är det som, kan du se en del av vad de inte är medvetna ännu, trots att de har det i spader. Jag kan helt se ut som alla dessa kvinnor var, "Åh, gillar det här barnet. Hon inte bara går siffrorna (pengar)." Men jag skulle inte ha att göra saker på det sätt som jag varit ensam Säkerhet Objects.No låtsas att jag är en artist. Speciellt när jag var yngre, var inte den typ av tjej som du sätter på en show. Tillförordnad var egentligen bara om att ha vissa erfarenheter.

Mitchell: Du kände vid den tiden att folk behandlade dig som en flicka och inte någon som verkligen ville vara där?

Stewart: Ja. Och det med rätta. Men det är inte så att jag var upprörd över hur han behandlades. Jag ville bara vara med också ..

MITCHELL: Säkerheten objekt är en kvinnlig-orienterad film också, som omfattar berättelser om kvinnor och deras åsikter.

Stewart: Det är det. Även om det är konstigt att prata om allt från kvinnor, särskilt nu med Snövit, Charlize och allt. Jag har denna märkliga motvilja mot människor som är i stil med "Det är en ganska stark kvinnlig film. Är mycket stark, försöker att göra saker så där?" De frågar mig hela tiden.

Mitchell: Verkligen?

Stewart: Ja. Alla är i stil med "Alla papper du väljer, alla har en slags smak (de har alla fått någon form av smak)." Och verkligen, är nästan som om du är casualidad.Es misskreditera kraft sade "Girl stark, stark flicka." det är som, "Hon är bara en stark person." Ja, hela frågan om kvinnor. . . Inte mycket bra sätt bemöta det. Dessa tecken är bara människor.

Mitchell: Så du såg Snövit, och som denna karaktär lever på sidan för dig som får dig att vilja försöka få dessa kvaliteter till skärmen?

Stewart: Mycket av det Snow White House, när det gäller att ha tillräcklig tid för att utveckla och vässa vem han är. Hon sätts i fängelse i början av sitt liv, så är en person i svag utveckling. Hon har en mycket idealiserad uppfattning om vad världen är, hur människor ska leva, och hur underbart det kan vara, och detta och detta här handikappande isolering som hon känner har låsts i en liten cell för 7 år . Och jag gillar att jag relaterar till det. Det är något. . . är inte anledningen till att jag ville göra filmen, men folket och de fans som älskar Twilight, sätter de dig i denna typ av en annan nivå där du inte riktigt.

Mitchell: Du blir en slags ideal

Stewart: Exakt. Det är som om du inte fanns. Och Snövit inte existerar. Detta är hur det börjar i historien, hon är bara en falsk förhoppning. Hon tror inte på ödet. Det är som, hur du kan besegra något som alla dessa människors hjärtan och sina hem förstördes? Hur kan detta vara möjligt för en tjej? Och det är bara om att gå med henne eftersom corazón.Queria. Anledningen till att jag ville göra filmen var jag ville bara vara som "Det gör ont, men det är din börda, och jag är bakom dig." Vi har också en rent ond drottning. Det är inte som Ravenna helt saknar mänsklighet. Det är bara inte kan vara fullt mänsklig. Så vad vi älskar också om det var att vi hade två poler där god nederlag ont bara för att det är bättre. Det är bara det att i svåra stunder, du måste ha styrka hjärta. Kan inte vara en självisk jävel. Vissa människor kommer att göra ont, men handlar om att säkerställa att alla blomstra.

Mitchell: Så är din chans att bli Jeanne d'Arc

Stewart: [skrattar] Hon är absolut Jeanne d'Arc.

MITCHELL: Hur man spela som någon som har en sådan livskraft?

Stewart: Det är svårt att du inte kan få till följd att Snövit i människor. Jag kan inte ha denna övernaturliga ljuset som direkt drabbar de som är runt omkring mig. Det fanns saker jag var tvungen att tro, även om det ibland var svårt. Men han gjorde det eftersom en del av det var fantastiskt välskriven. Du vet, liksom människor i livet vet du ibland går som "Wow, du orkar ..." Detta är något som en förstorad version av det.


Mitchell: Du ser människor i filmer som dessa hela tiden, med den typ av kvalitet som ibland större än alla omkring dem. Basaste dig i filmer som ett slags prejudikat för det? Eller försökt att göra i en verklig version av någon som du visste att du hade en sådan kvalitet?

Stewart: Jag trodde inte en specifik person. . . Jag menar, hon är mycket moderns. Jag känner att många mödrar har den effekt som Snövit har på människor.

MITCHELL: Din egen mor i viss utsträckning?

Stewart: Ja, definitivt, ibland. Min mamma är en tuff kvinna. [Skratt] Men med mig, hon definitivt är mycket moderns. Jag tror att alla som var involverad i projektet förmodligen haft samma känsla om den historia som regissören Rupert [Sanders] och jag gjorde, och det är, om du tror det nog, börjar du att kunna övertyga dig själv saker som aldrig kan vara riktigt. Men det är samma kamp för Snövit också för att hon inte riktigt tror på deras effekt på människor.

Mitchell: Vilka var dina konversationer gillar med Rupert, som är i grunden detta enorma stad som är byggd från grunden? Det är mycket förtroende för att sätta i någon som bokstavligen inte gjort en film som denna.

Stewart: Ja, det var en stor sak som Rupert gjorde som regissör sätta mig i en miljö som kände sig mycket verklig för allt jag behövde göra var att bo där. Ingenting sientio aldrig lura-frete att trolla mig. Med vissa saker i en fantasivärld film där du är framför gröna skärmar och sånt, måste du ha en fantasi är mycket tillförlitlig. Du kan inte vara osäkra eller har det som en kick som gör att du går ut, "Det här är dum." Och till godo på Rupert, sällan gick som "Verkligen? Gör vi här?" Du vet, säger Snövit inte mycket, och filmen är så galna saker som händer snabbt som inte faktiskt definierar en linje eller en scen. Det var något jag behövde för att hitta mellan raderna - och det var lite läskigt till den sista dagen.

Mitchell: Det var en del av att göra det enkelt genom det faktum att en film är fysiskt krävande. Det kommer att hjälpa?

Stewart: Ja, jag tror det verkligen hjälpte definierar tecknet på många sätt. Jag gillar att inte behöva fejka det, eftersom i de ursprungliga skrifter manus blir Snövit här typen av ninja som bara han kunde, så får den här mannen i rustning 6 ft, som aldrig skulle hända. Ville att allt skulle bli som "Oh, fuck. Hon nästan gjorde det." Någon min storlek kunde inte gå ut i krig och återlämnande av män lever ensam med en skråma. Det bara aldrig händer.

Mitchell: ". Ett krig av män" [skrattar] Jag har aldrig hört det kallas

Stewart: Ett krig av män

MITCHELL: Jag tror att ska vara nästa film. . . [Stewart skrattar] Berätta om Charlize

Stewart: Hon är som ingen jag har hittat. Hon är en av dem som går in i ett rum och alla vet det.

Mitchell: Hon är en filmstjärna.

Stewart: Hon är en jävla filmstjärna. Det är lustigt också eftersom hon alltid säger: "Jag är inte riktigt en skådespelerska." Men jag är som "Om för ingenting." [Skrattar] Hon är en skådespelerska och artist.

Mitchell: Det är lustigt att du bör nämna att eftersom hon sa samma sak.

Stewart: Tja, jag tror det var skådespelerskan i den. Jag tror att hon älskar att vara skådespelerska och är så sant att det inte kan känna igen allt som är kapabel. Men hon är så verklig allt tiempo.Ella detta så mycket mer kontroll över sina angelägenheter.

MITCHELL: Hur mycket av det är som du?

Stewart: Det beror på. Vissa saker kommer lätt, och bara exploderar ur dig, och sedan så fort som de säger "cut" är det lätt att ta ett andetag och skämt runt. Men det finns vissa saker där jag bara behöver mer pre-ambulo bara övertyga mig själv om vad jag gör. Men Carlize och jag har som samma angreppssätt. Vi hade bara ett par dagar tillsammans, men båda är absolut beredda att skada att göra vad som krävs för att få den rätta känslan, och inte alla aktörer är så. Många spelare gillar att vara mycket bekväm.

Mitchell: Det är en del av det verkliga själv, har ett obehag?

Stewart: Ja, definitivt.

Mitchell: On the Road Med dessa spelar en verklig person Luanne Henderson [Inspiration Stewart karaktär, Marylou], men åtminstone du hade filtret om tolkningen av Jack Kerouac, så dessa spela någon som är baserad i version av den.

Stewart: Men vi saknade mycket mer. Walter Salles version av On the Road är egentligen en blandning mellan romanen On the Road och den version av texten som Kerouac skrev, som är annorlunda, och historien av det. Vi använder mycket av vad som hände utanför sidorna på väg, så jag tror att mycket ändrade kvinnliga karaktärer börjar fungera som mer än leksaker. Det var mycket lättare att spela den roll jämfört med bara läsa boken och gå ut, "Wow! Den här flickan inte bryr nada.Ella är bara en typ av sociopat."

Mitchell: "? Som jag kan använda och jag kan använda den här personen rakt framför mig nu" När du läser boken, och viktigaste bok är

Stewart: Absolut. Luanne var väl medveten om detta. Hon är tuff. Hon är på defensiven ibland, men hon är verkligen ljus. Timme höra en inspelning av den, och höra deras perspektiv det gjorde det lättare.

Mitchell: Det finns en hunger efter sanning i många av dessa unga kvinnor som har spelat detta aptit för något.

Stewart: Det är helt sant. Jag tror att han trodde att det finns en nisch som folk försöker fylla just nu för den kvinnliga publiken. De Mujers vill att andra kvinnor är så starka, så det finns många skript som i grunden en del av män som byter namn till flickorna. Det är som, "Det är inte en kvinna. Det är inte styrkan i en kvinna. Det är bara en kvinna som försöker att imitera en man."

Mitchell: Eftersom de flesta av dessa skript har skrivits av män. Men många unga kvinnor som tittar på dina filmer verkar intresserad av dig på ett sätt som förmodligen inte många andra människor.

Stewart: Jag tror att vissa människor så. Om jag inte en av dem, då är det spännande, det är konstigt, det är coolt. Jag hoppas kunna fortsätta så här.

Mitchell: Det är konstigt för dig?

Stewart: Ja, självklart, det är vad vi alla förväntar oss. Men jag kunde inte tänka sig att göra ett projekt med idén om hur det kommer att påverka människor. Verkligen måste du först att påverka dig, och om det gör, då det kan påverka andra. . . Jag tror att det finns människor som har helt klart valt de saker för att bli berömda skådespelerskor. Saker är tydligt väljer att tjäna pengar. Jag menar, jag älskar L.A - Jag älskar att bo här. Men jag önskar att vi kunde göra saker utan att behöva slå en home run varje gång. Det är något unikt för Hollywood att om du inte gör det varje gång, du vara ett misslyckande. Men det är som, "Ja, gör de film att bli framgångsrika? Eller gör du filmer att lära sig något?" Och det börjar med beslut av folket. Det är rimligt eftersom det är svårt att vara framgångsrik i Hollywood utan att ta reda på vad din väg och hur människor kommer att uppfatta det. Men jag har inte. Bara hade tur.

Mitchell: Det är en del av framgång: ta reda på vad framgång betyder för dig.

Stewart: Jag är oerhört framgångsrik, och inte bara för att jag kan sätta grönt ljus till en film nu. Det är för att jag egentligen bara jobbat med människor som verkligen älskar, och jag har bara haft dåliga erfarenheter med en eller två styrelseledamöter.

Mitchell: Det var fel om dessa erfarenheter?


Stewart: Jag tror att det alltid retar folk inte vara där av rätt anledning, och inte vara där av samma skäl. Det är ett mirakel när det möts. Men ibland bara inte hända, och när det händer, har du fortfarande att avsluta filmen. [Skrattar]


Mitchell: När du lyckas passera genom den när du?

Stewart: Han bara gör det svårare, mer otacksamma arbete. Du ocasionalmete dig själv med att ljuga. . . som suger. Jag hatar det.

Mitchell: Quiers säga ljuga för dig själv om bara gå igenom det?

Stewart:. Det finns några stunder du trodde skulle bli ett visst sätt, och det har förändrats, inte du och inte karaktär och bokstavligen-är fortfarande en aktör nada.Estas-dessa-och låtsas det är vad jag vill göra. När du tittar bakåt, på filmen, dessa stunder kommer ibland genom filmen. Men jag tror att froma styrelsen de saker som jag har något att göra med att växa upp och se mina föräldrar gå till jobbet varje dag. Du vet, min mamma ett skript handledare. Det är som i familjeföretaget. Den känslan har aldrig tenderat underhållning. Det var mer som, "Hej, det är bara en film," med denna mentalitet, som: "Vi har gjort det förut och jag kan göra det igen."

MITCHELL: Så att ha sett dina föräldrar gör vad de gör, får jag idén, "Jag vill vara en del av detta, men inte av de skäl till varför de gör"?

Stewart: Ja, just nu min mamma faktiskt har skrivit och regisserat en film, så hans inställning till allt som förändrats mycket snabbt. [Skrattar] Men jag var ett extra några gånger och tyckte det var kul, det var något att som du bör komma ut av skolan. Och när jag började audition för första gången, som jag sa, hade jag ingenting under en lång tid, så när jag äntligen fick Safety of Objects, det var som jag upptäckte något. Det var en upplevelse där jag kände något, och få tidningen, så det var som "Ja, jag tror att det är hur du får en roll." Jag menar, det låter självklart för varje aktör. Ja, självklart måste du känna det. Men det är inte så självklart för någon så ung.

Mitchell: Det verkar som varje år du har dessa 2 olika "band" mellan de stora filmerna som du gillar Twilight filmerna och små du har gjort. Jag minns ett par år sedan när du hade båda, Welcome to the Rileys [2010] och The Runaways på Sundance.

Stewart: Ja, jag tror det var Twilight, Welcome to the Rileys, New Moon, Runaways, sedan Eclipse, så det var som en av dessa filmer mellan varje film Twilight.

Mitchell: Var det bara för att påminna dig själv om att ville göra detta?

Stewart: Det visar sig att ges tillräckligt med tid att kunna ta Övriga delar från Twilight filmerna. Men det handlade inte om att bevisa för folk att jag har något mer att ge.

MITCHELL: Med en film som Welcome to the Rileys, jag undrar hur ni komma bort från att vara på den karaktären. [I filmen spelar Stewart Mallory, en tonårig strippa som utvecklar en vänskap med en man, spelad av James Gandolfini, som hans äktenskap faller medan klagan om att hans dotter.]

Stewart: Tolka en karaktär som Mallory är svårt. Inte för att misskreditera situationen eller personliga liv av någon, men det finns så många exempel på tjejer, och en film kan lätt bli nästan en klinisk sammanfattning av vad som leder någon till en viss position. Det är svårt att tolka en roll som du vill så att alla som har varit i dessa skor är som, "Ja, jag menar, det är så här det händer ..." Den synd är en mycket märklig sak med kvinnor som är abusdas. Du vill inte att någon ska tro att du mår dåligt, men det kan vara. Så det är intressant att spela denna roll och arbeta med James. FUIE till New Orleans för att göra filmen och jag bodde själv och gå runt i staden. Men bort från denna karaktär. . . förmodligen inte är helt borta, men för första gången jag beskära senare var mycket känslig på ett sätt som min karaktär aldrig skulle bli. Han var väldigt beskyddande av unga flickor och sex i allmänhet.

Mitchell: Efter att ha sett din tolkning i Runaways, där du tolkar den här tjejen som försöker ta reda på vad de vill medan andra människor tvingas att bli någon annan-Jag tror att de är liknande roller i den meningen att båda flickorna söker klassen familjen, men på samma gång, båda tecknen är otroligt misstänksamma mot de flesta. Och i fallet med The Runaways ", är att spela en karaktär baserad på en verklig person också, Joan Jett.

Stewart: Och Joan är någon som är väldigt beskyddande. Jag menar, är Joan täckt rustning.


Mitchell: Hon till och med använda håret som en hjälm. Hon är någon som visste att han var en konstnär, men på samma gång, som behandlades som en handelsvara.


Stewart: men men jag tycker det är bra att lämna någonstans där du kastas in i denna form och då du upptäcker vem du är. Kanske hon inte hade upptäckt exakt vem hade inte tvingats till något annat och kämpade mot den.

Mitchell: Det verkar som Jeanne skulle vara en annan vana svår att avlägsna.

Stewart: Det var det. Jag gick till Eclipse direkt efter, och jag tror att direktören för denna film förmodligen berättat för andra rollinnehavare var tvungen att få ur min Joan Jett. [Mitchell skrattar] För en tid promenad och böjd. Joan har stora defensiva verktyg, och jag gjorde en liten knutna till dem.

Mitchell: Som vilka?

Stewart: Precis som hon behandlar med människor. Jag tror att vi främjar New Moon precis som hade terminad The Runaways, och jag minns att gå till Comic-Con med en skjorta Minor Threat. Jag var mycket glad och upprymd att vara där, men han var väldigt defensiv och galen. [Skrattar] Det är svårt att hantera pressen. Det finns alltid många ledande frågor och åsikter. Naturligtvis är vårt arbete kreativ och subjektiv. Men jag tog min sida Joan Jett. Vi gjorde intervjuer och sa fel saker, och Joan har denna galna förmågan att bara hålla käften och se ut, "Ja, jag kan bli. Ses senare." Det var stor. . . Jag är inte så, men. . . Ja, jag gick på den tiden.

Mitchell: The Runaways, men borde ha kommit fram till en intressant tid, eftersom det vid denna tidpunkt endast var öppen för personer som ännu inte har vissa förväntningar på dig. Tycker att det gav dig ett perspektiv på vad skulle inte ha haft om han hade gjort Twilight filmen förut?

Stewart: Oh, ja. Den frenesi att vi agerar i filmen var intressant eftersom jag hade upplevt med den unika framgång Twilight, där människor går absolut att ha en kris-in-the-golvet grät framför dig. Så sak att ha folk som vill in. . . Joan var väldigt beskyddande av mig när det paparazzi. De omgivande vår uppsättning som galen. Hon var mycket upprörd och känslomässigt om det, och jag var som, "Okej. Jag mår bra." Men det störde honom mycket. Vi lärde känna mycket väl, så hon visste att jag var inte den typen av person, även om många tror det, tänk på mig som inte bryr sig. Folk tror att jag oberörbar, och som också resulterade i en massa människor tror att jag är super-otacksamma.

Mitchell: Var är det?

Stewart: Jag tror att folk är vana att se aktörer är öppen och ger sig desperat och samtidigt som jag gör det i en uppsättning av en film så mycket jag kan, är väldigt onaturligt för mig att göra på TV, i intervjuer, saker. Inte heller tror jag min process som skådespelare är verkligen någon annans problem. Många spelare har känt så. Jag menar, denna fras är fantastiskt där Joanne Woodward säger: "Skådespeleri är som kön: om du inte prata om det."

Mitchell: Man talar om sex hela tiden nu.

Stewart: Åh, jag vet. [Skrattar] men vi verkligen prata om det personligen?

Mitchell: de säljer. Jag menar, har en del människor blivit känd för att ha sex videor av sig själva. Kan inte vara mer direkt om vad "Här, jag har sex ..."

Stewart: Ja, men är ligger under video görs. Skådespeleriet är i sig en lögn. Dessa fejkade något. Flickan ligger där, det låtsas inte veta att kameran är påslagen, är att ha sex och "misstag" lämnar den video? Detta är ett knep för att bli berömd - det handlar inte om sexot. Det är inte när Madonna gjorde hennes kön bok och var en konstnärlig verksamhet där hon kände igen honom, och prata om det och var långt före det. Är olika. Detta är inte att vara i fronten. Det är inte ärlig. Det är ett knep för att bli berömd.

MITCHELL: Det får en att undra vad som skulle Joanne Woodward i dag om de bara börjat.

STEWART: Hon skulle antagligen tycka om mig. Det finns många andra aktörer som gör detta eftersom du måste. (To)

MITCHELL: Du har vad?

Stewart: Ja, du måste.

Mitchell: Det är något som driver dig att göra?

STEWART: Oh, definitivt. Jag tror att det finns många aktörer som agerar på en impuls att göra och inte kan ignorera. Men vad jag egentligen menar är att de gör intervjuer att de måste. Det är en bra affär: Om jag kan göra den här rollen kommer jag att sälja. Jag önskar bara än jag som måste göra det som känns väldigt onaturligt.


MITCHELL: Jag tycker inte om att tala om filmskapandet processen?

Stewart: Nej, om jag-Jag älskar att sitta och ha riktiga samtal. Men gör inte detta (sound-bite?), Be-uppriktigt kul. Jag är bekymrad. . . domar är att människor är snabba, och i bråkdelen av en sekund det byte.


Mitchell: Verkligen? ha gjort detta för så länge som du har, känner du fortfarande att människor har denna (sound-bite) förväntningar på er, och därför du inte kan göra eller inte vill?

Stewart: Jag kan inte göra. Kristen Stewart (Isabella)

Av Ida - 1 juni 2012 15:00

  

Sara har frågat detta:


Kan du länka en sida där man kan se alla twilight filmer på internet? SNÄLLA!

 
Svar:
Vet tyvär ingen sida där du kan titta gratis, men du kan ju köpa Twilight här, New Moon här, Eclipse här och Breaking Dawn - Part 1 här. Du kan ju alltid söka på Google och se vad som kommer upp. Sök på "see Twilight online free".
 
/Ida
Av Ida - 31 maj 2012 08:11

 

Vi har en annan nominering för "The Hunger Games" i MTV Movie Awards, vilket gör Hunger Games till filmen med flest nomineringar!

Det meddelades 29 maj att vår hjältinna, Katniss Everdeen, har nominerats för Bästa hjälten i MMA:s första någonsin Sociala Röstning kategori. Här är vad det inebär:


Fans av bions hjältar ska få sina fingertoppar redo att riva upp Twitter eftersom det är där de kommer att rösta på sin favorit på bio göra-bra-saker i den nya kategorin bästa hjälte i MTV Movie Awards 2012.
 
 Med början i tisdags (29 maj) och fram till live showen den 3 juni kan fans rösta och följa de nominerade för bästa hjälte, framlagt av Sprint, via Twitter med hjälp av hashtags som är förknippade med kandidaterna. Är din favorit hjälte en av de nominerade?
 
Här är de nominerade:
  Harry Potter, "Harry Potter och dödsrelikerna, del 2 (# votepotter)
  Katniss Everdeen, "The Hunger Games" (# votekatniss)
  Thor, "Thor" (# votethor)
  Captain America, "Captain America" ​​(# votecaptain)
  Jenko, "21 Jump Street" (# votejenko)


Du kan rösta fram till att live showen börjar kl. 21.00 och glömm inte att rösta på "The Hunger Games" i de 8 andra kategorierna!


- Myhungergames

Av Ida - 30 maj 2012 19:33

 

Det verkar som att The Hunger Games stjärnan, Jennifer Lawrence och Twilight stjärnan Kristen Stewart är båda ute efter samma roll.

Det har rapporterats att de två unga skådespelerskorna vill spela Peyton Loftis i indie filmen "Lie Down in Darkness" med rapporter om att de ser det som de skulle ha en chans att vinna en Oscar.

Jennifer Lawrence säger till W magazine:

"Jag är besatt av den delen. Jag har en känsla av beskyddarinstikt över karaktärer jag vill spela... Om någon annan får den del är jag rädd för att de inte kommer att göra den rätt. Jag försöker skriva till regissören... övertyga honom att jag sks vara med i hans film. Jag jagar honom om jag måste. Jag sitter utanför hans hus."
 
Kristen Stewart, redovisas samtidigt i juninumret av Elle magazine där hon säger:


"Jag vill spela Peyton mer än något jag kan eventuellt smaka eller röra vid. Jag vill spela henne så gjärna."
 
Darkness följer en psykologiskt sårbar ung kvinna som är ett byte för sin far på 1950-talets Virginia. Crazy Heart Wunderkind Scott Cooper ska regissera filmen, som inte kommer att börja produktionen förrän nästa år.


- Myhungergames

Av Ida - 29 maj 2012 19:49

Här är bilderna från en ny photoshoot med Kristen Stewart och Cherlize Theron (som spelar med i Snow White and The Huntsman) för Interview Magazine och det kommer nog snart en intervju också.

  

       

     

   


- Todotwilightsaga   

Av Ida - 28 maj 2012 13:53

The Hunger Games stjärnan, Josh Hutcherson och nya polare Mark Foster (från den fantastiska bandet Foster The People) är redo att gå snabbare än ljudets hastighet på Audi Sportscar Experience under helgen i Sonoma, Kalifornien.

Josh, som spelar Peeta Mellark i The Hunger Games och Mark är bundna över sin kärlek till filmen Drive.


- Myhungergames


Josh twittrade också detta:


Josh Hutcherson"holy shit. I'm at the Infineon raceway in Napa with ripping around the course in an R8. So fast. "

Translate

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kristen Stewart

Namn: Kristen Jaymes Stewart

Roll: Isabella Swan

Född: 9 april 1990 (22 år) i Los Angeles, Kalifornien, U.S.A.

Familj: John Stewart (pappa), Jules Mann (mamma), Cameron Stewart (storebror), Taylor Stewart (adoptivbror) och Robert Pattinson (pojkvänn)

Upptäcktes: I en jul pjäs i skolan när hon var 8 år gammal

Aktuell med: "Breaking Dawn - Part 1", "Breaking Dawn - Part 2", "Snow White and the Huntsman" och "On the Road"

Robert Pattinson

Namn: Robert Douglas Thomas Pattinson

Roll: Edward Cullen

Född: 13 maj 1986 (26 år) i London, England

Familj: Clare (mamma), Richard (pappa), Lizzy och Victoria (äldre systrar) och Kristen Stewart (flickvän)

Uptäktes: När han började spela amatörteater på Barnes Theatre Company

Aktuell med: "Breaking Dawn - Part 1", "Breaking Dawn - Part 2", "Cosmopolis", "Bel Ami"

Jennifer Lawrence

Namn: Jennifer Shrader Lawrence

Roll: Katniss Everdeen

Född: 15 augusti 1990 (21 år) i Louisville, Kentucky, U.S.A.

Familj: Karen Lawrence (mamma), Gary Lawrence (pappa), Ben Lawrence (storebror) och Blaine Lawrence (storebror)

Upptäcktes: När hon var 14 år övertalade hon sina föräldrar att åka till N.Y.C. och hitta en duktig agent

Aktuell med: "The Hunger Games", "Devil You Know", "House at the End of the Street", "The Silver Linings Playbook", "The Falling"

Kategorier

Arkiv

Header

Headern är gjord av Lisa.

Hennes blog:

selenaforever


Ovido - Quiz & Flashcards